El RACC i el Servei Català de Trànsit presenten l’estudi IRAP de Tarragona
El dimarts 17 de juny, el RACC i el Servei Català de Trànsit van presentar a Tarragona la 21a edició de l’estudi iRAP centrada, per primera vegada, únicament en aquesta demarcació. La xarxa analitzada amb la metodologia del mapa de risc d’iRAP representa el 44% del total de la xarxa i el 89% de la mobilitat per carretera de la demarcació de Tarragona. En aquestes vies hi tenen lloc el 74% dels accidents amb morts i ferits greus en carretera.
En el trienni 2021-2023 els accidents greus i mortals han augmentat un 7,4% a les comarques de Tarragona. La mobilitat global en carretera ha augmentat un 8,9%. Per aquest motiu, l’índex de risc d’accidentalitat ha caigut un -1,4% en el global de la xarxa analitzada.
L’informe conclou que el tram amb més risc d’accident és a la T-314, entre Cambrils i Reus, i identifica l’AP-7 com a via especialment conflictiva, amb tres trams entre els deu amb més accidentalitat de vehicles pesants. En aquesta via, els camions estan implicats en la meitat dels accidents greus, malgrat representar només el 25 % del trànsit. També mostra que les motos i ciclomotors, tot i suposar només el 3,7 % de la mobilitat a la demarcació, han estat involucrats en el 32 % dels accidents greus. Podeu consultar la nota de premsa en aquest enllaç.