El RACC celebra l’acte institucional del 120è aniversari

Barcelona, 12 de març de 2026

El RACC ha commemorat el seu 120è aniversari aquest dijous amb un acte institucional a La Pedrera (Barcelona). L’esdeveniment ha comptat amb els parlaments de les màximes autoritats del país, com el president de la Generalitat, Salvador Illa; el president del Parlament de Catalunya, Josep Rull i l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni.

L’acte institucional ha posat el focus en la visió metropolitana de la mobilitat, en els serveis que el RACC presta als seus socis i en l’impuls de l’esport de motor, des d’una perspectiva de present i futur.

Foto grupal de la Junta Directiva del RACC i les autoritats institucionals que hi van participar

Una història de valors i adaptació

El president del RACC, Josep Mateu, ha estat l’encarregat d’inaugurar l’esdeveniment. En el seu discurs ha subratllat que els 120 anys de l’entitat reflecteixen la capacitat del Club per adaptar-se als canvis al llarg dels anys però mantenint els seus valors, com el compromís i la proximitat. Mateu ha definit la trajectòria del RACC com una història de persones que han treballat, i treballen, per una mobilitat “més segura, neta, assequible i adaptada a les necessitats de les famílies”.

Suport de les institucions

La jornada ha comptat amb la presència de les principals institucions polítiques, econòmiques i empresarials del país com Berni Álvarez (conseller d’Esports); Albert Batlle (tercer tinent d’alcalde de Barcelona), Ramon Lamiel (SCT); Josep Sánchez Llibre (Foment del Treball), Tatxo Benet (Femcat), Ramon Agenjo (Barcelona Global), Carles Puig de Travy (Col·legi d’Economistes). A més, també hi van assistir els presidents de la Generalitat, Artur Mas i Jose Montilla.

Debat sobre el futur de la mobilitat i l’esport

L’esdeveniment, conduït pels periodistes Raquel Sans i Aleix Parisé, ha comptat amb una taula titulada ‘La Gran Barcelona: una visió metropolitana de la mobilitat’,  que ha reunit Maurici Lucena (AENA), Xavier Trias (exalcalde de Barcelona), Ricard Font (exsecretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat i expresident de FGC) i Gabriel Jené (Barcelona Oberta).

El director general del RACC, Xavier Pérez, ha compartit en una entrevista amb Raquel Sans els projectes del Club basats en la innovació i l’atenció constant als socis.

I per acabar, ‘120 anys de passió. L’impuls del món del motor a Catalunya’, una taula amb referents com Laia Sanz, Àlex Crivillé, Luis Moya i Luis Pérez-Sala, que han posat en valor el paper del Club en la promoció de talent i valors esportius.