El RACC i Deloitte Digital impulsen el Mobility Institute, la plataforma d’investigació que analitza les noves tendències i models de mobilitat

L'objectiu del Mobility Institute és generar un coneixement útil per a múltples...

L'objectiu del Mobility Institute és generar un coneixement útil per a múltiples sectors sobre la mobilitat de les persones i les mercaderies que els permeti avançar-se als canvis en el seu mercat. La plataforma ja compta amb 44 entitats associades, entre les quals destaquen administracions públiques i operadors de transport, tant públics com privats.

El RACC i Deloitte Digital s’uneixen per impulsar el Mobility Institute, una plataforma d’investigació que analitza les noves tendències i models de mobilitat. Aquesta concertació empresarial s’encarrega de monitoritzar l’evolució dels comportaments dels usuaris, les tendències i els moviments del mercat de la mobilitat, el desenvolupament i la implantació de noves tecnologies i la generació i explotació de dades i nous models de negoci. El seu objectiu se centra en la creació d’un coneixement útil i d’alt valor afegit per a múltiples sectors, avui en dia necessitats d’informació estratègica, sobre la mobilitat de les persones i les mercaderies que els permeti identificar els canvis actuals i futurs que afecten directament els seus plans de negoci.

La tasca del Mobility Institute se centra en estudiar la mobilitat urbana amb una visió des de tots els angles -implicant el consumidor, la tecnologia, les empreses i les administracions- amb la missió d’ajudar els seus associats a prendre les millors decisions. L’entitat també pretén reunir els principals actors per tal de debatre els factors de mercat que faran la mobilitat més segura, eficient, sostenible i assequible.

La seva activitat es basa en la generació d’investigacions de mercat exclusives per als seus associats relacionades amb la micromobilitat, la gestió digital de dades o les noves tendències en models de propietat de vehicles, entre d’altres. També s’encarrega de coordinar el Baròmetre de la mobilitat, un observatori permanent que monitoritza mes a mes l’evolució dels hàbits de mobilitat dels ciutadans de Barcelona i Madrid per identificar les noves tendències en la manera de moure’s.

L’activitat del Mobillity Institute va començar a mitjans de 2019 i des d’aleshores el número d’associats no ha parat de créixer fins a arribar a les 44 entitats. En l’actualitat, hi estan associats autoritats públiques com l’AMB i l’ATM, els Ajuntaments de Madrid, Badalona o L’Hospitalet, operadors públics com Renfe, TMB o FGC i operadors privats com Saba, Autopistas, Sagalés, Moventia, Acciona Movilidad, Ubeeqo, Reby o Catalana Occidente, entre d’altres.

En aquests primers mesos d’activitat, l’entitat ha publicat 8 recerques temàtiques i 6 documents estratègics sobre tendències de mobilitat, entre altres publicacions, així com les edicions trimestrals del Baròmetre de la mobilitat. També ha organitzat 9 esdeveniments per als seus associats en format de conferències i debats, tant presencials com telemàtics, que s’han convertit en espais de trobada on els seus associats poden intercanviar millors pràctiques i col·laborar per afrontar els reptes que planteja la mobilitat del futur.

La mobilitat, redefinida pels canvis

La mobilitat ja és molt més que el moviment de persones o mercaderies d’un punt a un altre; en l’actualitat, la mobilitat implica sobretot el moviment de dades. Les ciutats s’estan convertint en espais més intel·ligents gràcies a la implantació de noves tecnologies, noves regulacions i nous actors disruptius, que tenen un efecte directe en els canvis que succeeixen en el nostre entorn. Aquestes solucions transformen la usabilitat i l’accés als nous modes de transport en un procés que acaba convertint les tendències en hàbits consolidats.

Aquests canvis traspassen tots els nivells de la societat, afectant de manera directa tant ciutadans com sectors econòmics, de manera que els models de negoci i les estructures socials seran redissenyats a partir dels esdeveniments que estan succeint en l’actualitat. En aquest nou paradigma sorgeixen nous reptes com la integració dels nous serveis, la digitalització dels models de negoci, les noves regulacions sobre l’economia de les dades o els objectius de desenvolupament sostenible. Però sobretot sorgeixen noves oportunitats. La informació serà clau per poder-les capitalitzar amb eines que permetin, per exemple, la monitorització de l’evolució del comportament dels usuaris, entendre les noves tecnologies o analitzar dades de mercat per evolucionar els models i les propostes de valor.

El nou escenari ha de permetre avançar cap a una mobilitat més segura, intel·ligent i sostenible que ajudi, entre altres coses, a assolir objectius compartits com el d’aconseguir rebaixar un 30% les emissions de CO2 a Europa al 2030 o reduir a la meitat les víctimes en accidents de trànsit. Alhora, la nova mobilitat també ha de ser compatible amb el progrés econòmic, pel que les empreses han de disposar de la major informació possible per analitzar com els afecten els canvis i les tendències per adaptar els seus negocis.

Una aliança amb valor afegit

La unió entre el RACC i Deloitte per crear el Mobility Institute configura un equip capaç de donar una resposta experimentada i efectiva tant a les empreses com a les institucions públiques. Sota aquesta aliança, s’uneixen la capacitat i l’experiència en consultoria de negoci i desenvolupament tecnològic de Deloitte amb la contrastada capacitat científica i el coneixement del RACC al voltant de la mobilitat. Això permet analitzar i aportar les dades necessàries per entendre el valor social de la mobilitat i la seva incidència en el desenvolupament social i econòmic.

Més informació

Mobility Institute