Utilitzem cookies pròpies i de tercers per mostrar-te contingut personalitzat, publicitat i anàlisis. Si navegues per aquest lloc és que n’acceptes l’ús. En vols saber més?

El RACC aprova el compte de resultats de 2019 amb un creixement del 2,1 per cent i reforça el seu posicionament com a Club de Serveis a la Mobilitat

El Grup d’Empreses del RACC ha assolit el 2019 un EBITDA de 8,9 milions d’euros, el queepresenta...

El Grup d’Empreses del RACC ha assolit el 2019 un EBITDA de 8,9 milions d’euros, el que representa un creixement del 9% respecte el 2018. 

El Grup d’Empreses del RACC, que compta amb 811.000 socis i dona cobertura a tot al món a més de 10 milions de persones, ha aprovat la gestió i els Comptes Anuals consolidats del 2019 millorant el pressupost previst i assolint una facturació de 276,5 milions d’euros, amb un creixement d’un 2,1% en relació al 2018 i amb un EBITDA de 8,9 milions d’euros.

Els resultats positius han marcat un exercici en què l’entitat ha implementat el seu procés de transformació digital a totes les seves àrees i s’ha consolidat com un Club de Serveis a la Mobilitat, més enllà de l’automòbil.

Serveis a la mobilitat

Anticipant-se als canvis d’hàbits dels ciutadans i a la irrupció de la mobilitat connectada, el RACC ha ampliat el seu àmbit d’actuació amb nous serveis per facilitar els desplaçaments de les persones d’una manera més segura, neta i intel·ligent, en els diferents modes de transport, una línia de treball en la qual el Club té previst créixer els propers anys.

En aquest sentit, ha desenvolupat nous productes i serveis i noves modalitats del carnet del RACC, pensant en els usuaris dels vehicles de mobilitat personal, com les bicicletes i els patinets, en un entorn d’una mobilitat cada cop més intermodal.

A nivell internacional, ha continuat participant activament a la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA), de la qual n’és membre, i en altres consorcis impulsant les tecnologies que han de fer possibles nous serveis per a la mobilitat (MaaS) i la mobilitat dels vehicles elèctrics i connectats a Europa; a la vegada que la seva plataforma CityTrips, que aglutina tota l’oferta de transport urbà compartit i públic de diverses ciutats, ha estat triada com a plataforma de referència per ser implantada per altres automòbil clubs de la FIA.

Millora dels serveis tradicionals i reforç de la presència a la llar

A més de la millora contínua en els serveis tradicionals d’assistència personal, mecànica i en viatge i en l’oferta asseguradora en tots els rams, cal destacar la major presència del RACC a la llar amb el servei de reformes Nexdom i amb la nova oferta de telecomunicacions RACCtel+. El Club ha llançat també nous serveis basats en aplicacions mòbils, com l’assistent personal Nestor, que han permès ampliar i millorar la manera d’ajudar als seus socis i clients en els àmbits de la vida quotidiana.

Aposta per créixer en el sector B2B

L’entitat, que ja prestava els seus serveis a col·lectius i grans empreses, ha fet una aposta decidida per créixer en els negocis B2B a tota Espanya, on té equips propis especialitzats en assistència mecànica, en viatge i a la llar, i compta amb equipaments tecnològics i un Contact Center d’assistència a Madrid, que se suma als que l’entitat ja té a Barcelona.

Pensant també en les empreses, ha posat en marxa, amb la col·laboració de Deloitte, el Mobility Institute, una plataforma de coneixement útil per a aquells sectors empresarials que avui en dia necessiten cada cop més informació sobre la mobilitat, per a la seva activitat i per als seus plans de negoci.

Vocació social: mobilitat segura i sostenible i suport a l’esport del motor


Igualment, el RACC ha continuat dedicant la seva acció social a fomentar una forma de moure’ns més segura i sostenible, elaborant estudis i projectes basats en l’observació, l’anàlisi i les propostes que ha traslladat a les administracions i a tota la societat i, alhora, ha impulsat l’esport del motor per contribuir a la projecció internacional del país.